Skip to main content Skip to footer

Maalwerk Koffie Delfzijl

De Commerciële club Ventus is een vereniging met leden die zich bewust zijn dat succesbepalende factoren van groot belang zijn voor ieder bedrijf en draagt bij aan het succes van de vereniging in het algemeen. In het verlengde hiervan organiseren we bezoeken en ontmoetingen met bedrijven, instanties en partijen die een soortgelijke ambitie hebben om vanuit deze visie willen leren en toonaangevend excelleren.

 

 

Doelstelling Bedrijfsbezoek.

B2B en gebruik maken van elkaar zou zo maar een belangrijk onderdeel van ons nieuwe samenleving kunnen worden. Kun je straks nog met elkaar netwerken of gaan we in kleinere getale elkaar ondersteunen in succes. Niemand kan het nu invullen , wij als bestuur van Ventus, kiezen er wel voor om met kleine stappen grote voortgang te boeken. Wij doen dit met digitale bedrijfsbezoeken waarbij , in eerste instantie, geselecteerde bedrijven de mogelijk krijgen zich via B2B te laten zien. Een professionele film als bedrijfspresentatie met de mogelijkheid om gebruik te maken van de behoefte van leden.

 

 

Win-Win situatie voor ondernemer en bezoeker.

Wie zoekt zal vinden, wie presenteert zal verkopen. Aloude begrippen in onze samenleving waar anders tegenaan zal worden gekeken op het moment dat contact verminderd. Wij gebruiken de laden kabel om elkaar te vinden waardoor er een situatie van vraag en behoefte ontstaat.

 

 

Bochten en kuilen.

De route naar een echte win-win situatie is bochtig en vol kuilen. Allereerst moet een samenwerking echt nodig zijn. Dat is iets anders dan iemand op een netwerkborrel tegenkomen en na een paar wijntjes vaststellen "hey, da's leuk, laten we gaan samenwerken". Als samenwerking meerwaarde oplevert, dan moet nog de juiste partner worden geselecteerd. Vervolgens moet ook voor de markt de samenwerking logisch zijn (jij de koffie, wij het koffiezetapparaat). Het moet klikken tussen de partners, beide partijen moeten durven en constructief zijn. De contracten moeten flexibel zijn en aangepast kunnen worden als het na introductie anders blijkt uit te pakken. Dit vraagt om frequente tussentijdse evaluaties.
 

Leden en onze gezamenlijke uitgangspunten.

De volgende uitgangspunten zou een bedrijfsbezoek voor alle partijen tot een win-win situatie moeten brengen.

 

  1. Duidelijke publicatie vooraf op welke onderwerpen het bezoekende bedrijf zich wil profileren. Hiervoor vragen voor samenwerking formuleren. Dit kan ook vooraf via een interview. 
  • Product                  (mogelijkheden voor afname)
  • Organisatie            (Vacatures/Opleiding/samenwerking/Inkoop/profilering)                                
  • Proces                   (innovatie/Kwaliteit/onderhoud/energie/hergebruik)
  • Automatisering
  • Regelgeving           (Veiligheid/milieu)
  • Marketing              
  • Transport
  • Wvttk

De gewenste samenwerkingspunten formuleren naar de bezoekende partijen.

  1. Van bezoekende partijen wordt vervolgens verwacht zich hier proactief op in te stellen.
  • Meetbaar maken door deelnemers zowel in het afsluitende deel van het bedrijfsbezoek als in een enquête om de bijdrage te vragen. 

 

  1. Het bedrijfsbezoek evalueren om hieruit de leermomenten voor een volgend bezoek te halen.

 

  1. Toestemming vragen aan de leden om hun ondernemersprofiel op te stellen om zo een betere aansluiting te kunnen vinden op bedrijfsbezoeken.

 

  1. Bezoekende partijen de mogelijkheid geven zich te profileren tijdens het bezoek.

 

  1. Leden vooraf de mogelijkheid bieden aandachtspunten in te brengen.

 

Resultaat:

Het bestuur verwacht met deze wijze van netwerken en presenteren haar leden podium te geven waarbij vooraf gestelde verwachtingen en doelen beter in zicht komen. Faciliteren doen wij met kennis, netwerk, film materialen en social media.

 

Mochten er bedrijven zijn die ook gebruik willen maken van een digitaal bedrijfsbezoek, kunnen zij zich melden bij:

 

 

Derk Reiffers    : 06 46869338

Hans Brunink    : 06 22374254

Cookies

We gebruiken functionele cookies om ervoor te zorgen dat onze websites goed werken en veilige analytische cookies om u de best mogelijke gebruikerservaring te bieden.